Kommunikáció
Van egy kis gond.
Nekem ugyan nem volt bajom a kommunikációval, de elmesélték, hogy ez nincs mindenkivel így.
Állítólag az emberek manapság annyira online nyomulnak, hogy erősen kikopott belőlük a személyes kapcsolattartás képessége. Az online kommunikáció kevesebb információt közöl, mint a szóbeli egyeztetés, nem tudja az pótolni.
Egyre többen szorongással, gyanakvással, alaptalan félelemmel vannak, amikor személyes találkozóra kerül sor.
Állítólag ez indokolhatja, hogy még mindig sokan mennek inkább bankfiókba, ahol nincs kötetlen beszélgetés idegennel.
A hitelügyintézőknek is jobb lenne mindent online elintézni az irodai asztalnál. Nem az ő kényszeres igényük, hogy személyes találkozóra hívják az ügyfeleket. A felügyelő szerv elvárja. Ennek oka részben az adatvédelmi pánik, ami mostanában kialakult. Online (pl. Messenger) küldött vagy telefonon közölt bizalmas adatok elvileg idegenek kezébe is juthatnak.
A legfelsőbb szerv nem ijesztgetni akarta személyes találkozókkal a hiteligénylőket, hanem védeni.
Másrészt szerződéskötéskor előfordulhat, hogy a hitelközvetítőnek kell azonosítani az ügyfeleket úgy, ahogy a bankfiókban is tennék. (Személyi igazolvány, lakcímkártya másolása pl. fotózással.) Ezen se lepődjön meg senki.
A bankfióki ügyintézés mindenképpen személytelenebb kapcsolat. De a hitelközvetítő is tud ilyen lenni, ha ez a kérés...